Internetové podnikání usiluje o totéž jako kterékoliv jiné podnikání provozované v našem reálném světě. Jde v něm tedy o to, aby se něco nějak vytvořilo nebo zhodnotilo, pak se to se ziskem prodalo a tím se vydělalo na obživu. Funguje to tak, protože to právě tak u podnikání fungovat má. Kdyby to bylo jinak, dříve nebo později by to špatně skončilo.
Podnikatelé tedy něco vytvářejí a nabízejí. A doufají, že se najde někdo, kdo to od nich za požadovanou cenu koupí a umožní jim tak ekonomické přežití a v nejlepším případě úspěch a zbohatnutí. Ale v mnoha případech nestačí jenom podobně doufat. To by často nebylo k úspěchu vedoucí. Protože se o nabídky takových podnikatelů a firem musí nejdřív někdo potenciálně zajímat, pak se musí uzavřít obchod a musí dojít k odběru a zaplacení. A někdy to ztroskotá už i na tom prvním, tedy na potenciálním zájmu.
V případě internetových podnikatelů to znamená, že mají své nabídky uveřejněné na webech, které ale nikdo nebo skoro nikdo nenavštěvuje. A když sem nikdo nebo skoro nikdo nemíří, je jasné, že není ani dost platících zákazníků. A očekávané zisky se nekonají. Což je předzvěstí podnikatelských neúspěchů a snad i bankrotu.
Ale naštěstí to není nikdy ztracené. S takovým nedostatkem návštěvníků na webu se dá určitě něco udělat, stejně jako s přesvědčováním lidí, aby právě tady nakoupili. Stačí provést PPC audit a na základě tohoto zajistit tu nejlepší představitelnou reklamu, stačí provést SEO audit a na základě jeho zjištění optimalizovat podnikatelův web pro internetové vyhledávače, a z podnikání, které se zdálo zprvu ztracené, se může stát výdělečná činnost, která dělá podnikateli jedině radost.
PPC reklama a optimalizace pro internetové vyhledávače totiž zařídí, aby byl propagovaný web potenciálním zájemcům na očích, aby se na něj tito dostali co nejsnáze. A pak už nic nebrání tomu, aby se tu obchody hýbaly.